2016. már 08.

BALATONI ORBÁN A LIGETBE LÁTOGATOTT

írta: László Vágó
BALATONI ORBÁN A LIGETBE LÁTOGATOTT

BORHÁLÓ LIGET VENDÉGÜL LÁTTA ORBÁN GERGELY BORÁSZT

vállalkozás_logo.jpg
ÜZLET

A néhány éve elinduló Borháló Borkereskedelmi hálózat vendégei közül az első egyike voltam. Még a hűségkártyát is kiváltottam. Aztán valahogy megszakadt a kapcsolat és nem igazán érdeklődtem a Borháló-zat iránt. Nem vásároltam náluk, nem tértem be egyre szaporodó üzletükbe sem. Azonban a múlt évben újra felfigyeltem rájuk. Ami feltűnt, hogy nagyon aktívak a hazai borpiacon. Támogatják a kicsi, feltörekvő és tehetséges pincéket is. A minőség a fontos. A franchise boltok lelkes vezetői kicsit a kulturált borfogyasztás terjesztését élharcosai lettek. Ami szerintem még fontosabb felvállalták, ho.gy a borkedvelő látogatóikból a bort értő és hozzáértő borfogyasztókat „képezzenek” borkóstolókkal, kisebb kurzusokkal, pincészetek bemutatásával. Az elért eredmények azt mutatják, hogy nem csak szerintem, de jól csinálják. És most nem a gazdasági eredményekről beszélek. Hanem a szakmai elismerésekről. Néhány a tavalyi ill. már az ide év terméséből.

  • Év Innovatív Franchise Hálózata elismerést 2015-re a Borháló Borkereskedés kapta
  • Év Boltja szakmai zsűrije 2015-ben a kereskedelmi lánchoz tartozó sarki bolt kategóriában a budapesti Borháló Ligetnek és vezetőjének Csizmadia Miklósnak (borhalo.com/liget) ítélte az első díjat
  • Magyar Franchise-szövetség 2016-ban az Év Fiatal Sikeres Franchise Átvevője díjjal tüntette ki a Borháló Sashalom (borhalo.com/sashalom) boltot vezető testvérpárt, Szántó Kittivel és Szántó Norberttel

 

Egy kis személyes. Az általam kitalált Aroma Training szolgáltatással, két bolt vezetőjének köszönhetően, remélhetőleg hamarosan találkozhattok a  üzletekben.

bor_logo.jpg
BOR       

Ahogy már a cím is utal rá Orbán Gergely (www.borban.hu) borász látogatott el a Borháló Liget üzletbe és impozáns borsort is elhozott számunkra.
1. Badacsonyi Furmint 2015
Érdekes kísérlet. Két szempontból is. Egyik, hogy a hagyományos termővidékeken kívül, hogy érvényesül ez a szőlő. Másik, hogy egy friss telepítés (2011) milyen bort tud produkálni. A bor kicsit még nyers, karcos. A furmint jelleg már-már jelentkezik. Nem leértékelve ezt a tételt, csak azt tudom mondani, van még mit pótolnia a tokaji és somlói furmintokhoz képest. De azért ne vessük el a törekvést, kísérletet. Néhány év múlva újra kell kóstolni a balaton-felvidéki furmintot és ezt az évjáratot is.
2. Dörgicsei Kékfrankos rozé 2014
Egy könnyed, friss gyümölcsös, üde savakkal rendelkező és kékfrankos jegyeit birtokló bort kóstoltunk. Mind illatában, mind ízében a nyarat idézik fel orrunkban és szánkban a friss cseresznye és szeder aromák. Egy forró nyári napon fröccsnek is kitűnő lenne.
3. Badacsonyi Pinot Gris 2015
Kellemes, friss szürkebarát minden jellegzetességével. Friss, üde tétel. A ropogós gyümölcsök mellett megjelenik az ásványosság is, mely nagyon jól kiegészíti az aromákat.
4. Kőtenger Chardonnay 2015
Annak ellenére, hogy a bor hordozza a chardonnay jellegzetességeit és jó tulajdonságait, a tételből hiányoltam az összes összetevő harmóniáját. Lehet, hogy a bor fiatal kora teszi ezt az érzést.
5. Chardonnay Battonage 2011
6. BRUTAL Pinot Gris 2011
7. Szürkebarát Battonage 2011

Az utolsó 3 tétel a borpince zászlóshajói és ennek megfelelően kiváló borok. Lehetne elemezni és leírást készíteni róluk, de én ezt nem szeretném most megtenni, inkább a kóstolást javasolom. Így mindenki meg tud győződni a szépségükről, érettségükről. Közülük nekem a BRUTAL Pinot Gris 2011 tetszett a legjobban. Igazán ütős bor.

 

Az Orbán Gergely Pincészetének van egy különleges márkája, ami ezen az estén nem került bemutatásra a St. Trifon gyógyfüves borok. Ezeknek a boroknak az alapja chardonnay és speciális technikával adja hozzá Gergely a gyógynövényeket. Mindig csak egyet, így öt féle került előállításra: St. Trifon Borókás, St. Trifon Citromfüves, St. Trifon Ginsenges, St. Trifon Gyömbéres, St. Trifon Keserűfüves. Sajnos az utóbbi pár évben már nem készülnek ezek a borok, az utolsó tétel 2008-s. Nekem még sikerült néhány palackot szereznem. Nekem nagyon ízlik. Remélem, Gergely folytatni fogja a St. Trifon gyógynövényes borok készítését.

Egészségedre! 

Vágó László
043 Vágó László (3).jpg

Szólj hozzá