2016. sze 06.

Vulkánok borai és borászai

írta: László Vágó
Vulkánok borai és borászai

Vulkánikus Borok portfoliója Gyöngyöspatán

vállalkozás_logo.jpg
VÁLLALKOZÁS

Losonci Bálint (http://www.losonci.hu/) augusztus elején vetette fel az ötletet a Vulkanikus Borok Fesztiválja megrendezésére. Én már akkor nagyon lelkesen fogadtam és többen így voltak fele. Valószínűleg Bálint is érezte a lelkesedést és támogatást, mert folytatta az ötlet megvalósítását. A vezérelv ill. vezérfonal kiválasztása már önmagában is érdekes választás. Hiszen amikor vulkanikus termőhelyről és termőterületről beszélünk, akkor nem a Mátrai borvidék „ugrik be” elsőként.
Nem ”túl fényezve” Losonci Bálintot, el kell mondani róla, hogy igazán közösségi ember. Nem ez az első olyan szervezése, amely az együttműködésen alapul. Ilyen volt pl. a Mátrai Kézműves Borászkör a $tőkések – Karner Gábor, Losonci Bálint, Szecskő Tamás – részvételével.
A Vulkanikus Borok Fesztiválja szervezésekor a helyi Mátrai borvidék borászai mellett már kitekintett más vulkanikus borvidékekre, sőt más országokra boraira és borászaira is, meghívott borászokat Badacsonyból, Somlóról, Tállyáról, a Balaton felvidékről, Kárpátaljáról, Felvidékről. Sok jó bort kóstoltam. Azonban őszintén igazán kiemelni egyiket sem akarnám. Számomra a közvetlen kapcsolat a borkészítőkkel volt a legnagyobb élmény. Nekem ezek a beszélgetések, találkozások adták az esemény legnagyobb élményét.

A szervezők lelkesedése és aktivitása ellenére nem volt minden zökkenőmentes. Ami elfogadható, hiszen első alkalomról volt szó. Engem csak azért zavart, mert több borász borát nem sikerült megkóstolnom. Persze nem gond, majd legközelebb.


bor_logo.jpg
BOR

Meghirdettek egy mesterkurzus eseményt is. Természetesen ott volt a helyem. Annak ellenére, hogy nem volt „igazi mesterkurzus”, arra nagyon jó volt, hogy az összes résztvevőt megismerhettük és legalább egy borát megkóstolhattuk.

Összességében örültem, hogy ott voltam. Amit kóstoltam és láttam az nagyon jó volt. Amit elmulasztottam, majd bepótolom.

Korábban említettem, hogy nem akarok kiemelni egy tételt sem. Azonban Bencze István a Badacsony Szent György-hegyi Bencz Pincéből (http://www.benczebirtok.hu/) egy külön „mesterkurzust” tartott néhányunk számára, Ludányi Ferenc pincéjében, saját rajnai rizling tételeiből egy vertikális kóstoló keretében. Ezek nagyszerű borok voltak. Szép savakkal és testtel, hosszú lecsengéssel és nagy-nagy potenciállal. Igyekszem a jövőben figyelemmel kísérni Bencze István munkásságát és borainak fejlődését. Javasolom ezt mindenkinek.

Egészségünkre!!!
Vágó László
043 Vágó László (3).jpg

Szólj hozzá