2015. okt 08.

SZISZIFUSZI BLUES 3

írta: László Vágó
SZISZIFUSZI BLUES 3

Mindenki másképp csinálja…

Igen, de hogy csináljuk mi? Hogyan tudnánk elérni, hogy a magyar bor és párlatok felkerüljenek a világ bor és párlat térképére.

Azt hiszem ezen a területen is igaz a marketing alapelv: NEM A KONKRÉT TERMÉKET KELL ELADNI, HANEM AZ ÉLMÉNYT, AZ ÉLETÉRZÉST.

Erre én már látok nagyon jó és fejleszthető elképzeléseket, sőt megvalósított ötleteket is. A teljesség igénye nélkül, néhány a saját tapasztalataimból és amiről „csak” hallottam, de tetszik.
- a Magyar Nemzeti Galéria Múzeum+ és júliusi Borszerda eseményei – egy egész estés program 18:00-22:00 óráig. Van benne múzeumlátogatás, tárlatvezetés, koncert, táncbemutató, borkóstoló, beszélgetések művészekkel, borászokkal, minden testközelbe és kézzelfoghatóvá válik - http://bit.ly/1hsOmKB
BottFrigyes_0433_1.jpg
                      
- hasonló esemény a havonta megrendezésre kerülő Art and Wine Lover's Club program a Ludwig Múzeumban
                                                          dscf0398.JPG
- Iván-völgyi Kadarka túra Szekszárdon – 5+5 pincészet fogadja a túrázókat kiváló borokkal és finom ételekkel. Találkozás a borászokkal, akik maguk mutatják be kínált tételeket. Pince látogatás idegenvezetéssel
                                                          dscf0174.JPG
- helyi borklubok és borbarát közösségek, ahol kialakul egy nagyon jó közösség, rendszeres összejövetelekkel, programokkal és meghívott borászatok boraiból borkóstoló. Egy ilyen klubba, a Budafoki Borklubba, nemrégiben én is meghívást kaptam
                                                           borklub0076.jpg
- borvidéki pincejárások, pl. Etyeki Borangoló, Éjszakai Pincetúra a Somló Hegyen, Badacsony régiós buszjárat, stb.
                                                          EtyekiBorangolo_20140517_0025_01.jpg
- borismereti kurzusok, borkóstolók – nagyon jó tapasztalatom volt a Blanchir Főzőiskolában. Havonta egy alkalommal Furják Andrea tartott. Alkalmanként volt szőlőfajták bemutatás, borvidékek ismertetése, sőt volt kitekintés az olasz borok felé is és természetesen borok kóstolása. Az utóbbi időben sok egyéb helyen is tartanak bor és kóstolási ismereteket is adó borkóstolásokat.

- borvacsorák művészeti programmal egybekötve – ilyen lesz pl. az év pincészetében a Frittmann Borház Márton-napi liba finomságok eseménye, ahol a résztvevők a libavacsora mellett megkóstolhatják az új borokat, tombolán is nyerhetnek és élvezhetik a DocPiano Band zenéjét. Sajnos én nem tudok részt venni rajta, pedig egy nagyszerű este lesz.  
Ilyeneket rendeznek rendszeresen pl. Villányban a Bock Pincészetben és több borászatban is.
                                                           link+képek

Ezeken kívül is vannak nagyszerű események. Vagyis ez azt jelenti, hogy sokan felismerték a fenti marketing alapelvet - nem a bort (a terméket) kell eladni, hanem az élményt, egyes esetekben az életérzést.
Szerintem ez már kecsegtető lehetőség a magyar bor (pálinka) felhelyezésére a világ bor (párlat) térképére. Ezek után a célközönséget kell meghatározni és becserkészni. Ehhez is igénybe kellene venni azokat az állami forrásokat, melyeket a magyar bor külföldi eladására szánnak.
„Közel 2,2 millió euró támogatást igényelhetnek hegyközségek, szőlészeti, borászati termelők a borászati termékek harmadik országokban 2015 és 2017 közötti promóciójához, a földművelésügyi miniszter erről szóló rendelete a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg. A támogatás olyan programhoz igényelhető, amely az oltalom alatt álló, eredet megjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza. A célországok között van az Amerikai Egyesült Államok, Fehéroroszország, Japán, Kanada, Kazahsztán, Kína, Mexikó, Oroszország, és Svájc.”
                                   http://www.turizmusonline.hu/cikk/2_2_millio_euro_kulpiaci_borkampanyokra

A fent ismertetett és már működő programok bekapcsolása a nemzetközi borturizmus vérkeringésében sok előnnyel járhat.
- van már tapasztalat ilyen jellegű programok megvalósításában ld.fent
- a megvalósítás helye Magyarország
- több rétű szolgáltatás nyújtása és eladása Magyarországon
- a magyar bor (párlat) megismertetése és eladása „szinte észrevétlenül” ⇒ a végeredmény a fontos!
- egyéb ágazatok bevonásának lehetősége – szálláshelyek, vendéglátóhelyek, vendég szállítás, stb.
- Magyarország ismertségének növelése
- hosszú távú elkötelezettség megalapozása a magyar bor, Magyarország iránt

Korábbi bejegyzések a témában
SZISZIFUSZI BLUES - http://bor-vallalkozas.blog.hu/2015/10/02/sziszifuszi_blues_872
SZISZIFUSZI BLUES 2 - http://bor-vallalkozas.blog.hu/2015/10/06/sziszifuszi_blues_305

A brainstorming folytatódik. Bárki bekapcsolódhat!!!

Cheers
Vágó László
043 Vágó László (3).jpg

Szólj hozzá