2019. jan 15.

BorYssza Krónika a fehérvári borosokról

írta: László Vágó
BorYssza Krónika a fehérvári borosokról

Fáncsi Viki felrázta a boros állóvizet

Két nagyon jó boros eseményen vettem részt a közel múltban Székesfehérváron. Közös bennük Fáncsi Viki a főszervező és ötletgazda. Ahogy mondani szokták – csak itt, csak most, csak nekünk és ami nem jöhetett volna létre Fáncsi Viki nélkül.
Tavaly novemberben volt a Gyengébb? Nem! Borok női kézből - nem csak nőknek program. A másik, a IV. Nagy Fehérvári Bormustra a hétvégén volt.

A Gyengébb? Nem! Borok női kézből - nem csak nőknek esemény apropója Szabó Edit Gyengébb? Nem! című könyve megjelenésének egy éves évfordulója volt. A könyvben 26 borász hölgy vall magáról, a borkészítésről és boraikról 10 borvidékről, kiegészítve íncsiklandó receptekkel. Ezek a történetek betekintés 26 csodás hölgy életébe. Azonban tulajdonképpen 27 hölgyről van szó, mert Szabó Edit is része a könyvnek. Igaz róla nagyon keveset tudunk meg. Megfogadtam a novemberi program jelzését elmentem. Nagyon megérte.
Számomra ennek a meglepetése a habzó- és gyöngyöző borok és pezsgők széles választéka volt. Derekasan végigkóstoltam ezeket és már alig maradt energiám a többi kiváló nedűre.

A IV. Nagy Fehérvári Bormustrán kb. 30 pincészet mutatta be borait. Ekkor a hölgy borászok mellett a férfi borászok is képviseltették magukat. Számomra az egyik legizgalmasabb élmény volt, hogy sikerült megismerkednem több Székesfehérvár és Velencei tó környéki borászattal és boraikkal. Mellettük további neves és kevésbé ismert pincészet is eljött, hogy megismerkedhessünk boraikkal. Sőt a welcome drink egy pohár TAITTINGER pezsgő volt, azaz a program jól indult. Viki elmondta a Fehérvári Bormustra az év első sétáló kóstolója, melyre nagyon büszke. Népszerűségét bizonyította, hogy sokan voltunk. Talán jövőre egy nagyon rendezvény helyszínt kell keresni. Azonban senki sem zsörtölődött, csak kóstolták és élvezték a szép tételeket.
Kóstoló körutam során találkoztam régi ismerősökkel és megismerkedtem új borászatokkal is. Ami jó érzéssel töltött el, hogy egyik kedvenc szőlőfajtámból, a rajnai rizling, készült bor egész sorát kóstolhattam. Az élvezeti élmény kicsit hullámzó volt. Azonban az irány és a rajnai rizling népszerűségének növekedése szerintem örömteli. Már csak a többi borkedvelőt kell a rajnai rizling felé csábítani.

Nagyon szép tételeket kóstoltam. Hibás borral nem találkoztam. Viszont kiemelkedő élményt adó bor nem került a poharamba. Ezért a borok értékelését most kihagyom. Ráadásul egy sétáló kóstoló nem is igazán alkalmas elmélyedésre egy-egy bor élvezetében. Azonban már tudom, mely borokkal kívánok, kissé nyugalmasabb körülmények között, közelebbi ismeretségbe kerülni.

Magyar bort inni élvezet, magyaroknak dicsőség!

Vágó László
borélmény szakíró
vagol_foto_382_480.jpg

Szólj hozzá