Bor és vállalkozás

Aki a bort szereti rossz vállalkozó nem lehet!

2020. sze 08.

35 ESZTENDŐ

HEIMANN•SÁRIK PÉTER TRIÓ•IVÁN-VÖLGY CSÚCSA

A 35 ESZTENDŐ számunkra egy személyes családi esemény. 35 éve kötöttünk házasságot feleségemmel, Arankával . Családon kívül inkább Piroskának ismerik. 35 küzdelmes év, melybe belefért az egzisztencia megteremtése, a családi lakhely felépítése, a gyerekek felnevelése és útra indítása (2 már önálló életet élő leány), és maga az élet. Most is együtt vagyunk! Köszönöm a szerencsének és fantasztikus páromnak ezt csodás 35 évet.
E a különleges évforduló megünneplésére izgalmas helyet és különleges körülményeket választottunk. Kihasználtuk, hogy a 35. házassági évfordulónk napja majdnem egybeesett a Heimann (Családi Birtok) Raklapszínpadon megrendezett Sárik Péter Trió x BARTÓK koncertjével .

Az ünnepi ...

2020. júl 14.

Csobánc-hegyi bortúra első állomása, von Beöthy Pince

Csirkefarmtól Paul Bocuse-ig

János von Beöthyt korábban személyesen nem ismertem. Azonban a járvány ideje alatt, sorra mutatta be borait on-line a ZOOM-n. Szerencsére rátaláltam a bejelentkezéseire. Ezeket az bor ismertetéseket érdekes, izgalmas történetekkel fűszerezte az életéből, az életfilozófiájáról, a borászati ars-poetica-járól. Nagyon élveztem ezeket az on-line ön- és bor bemutatókat. Ezért, amikor már kevesebb korlátozással lehetet mozogni országszerte, megkerestem Jánost és kértem egy lehetőséget, hogy megismerhessem Őt, a pincéjét és persze a borait. Megegyeztünk és nagy kíváncsisággal mentünk ismerkedni vele és nedűivel.

A von Beöthy Pince nagyon szép helyen van a Csobánc-hegyen. Már a megközelítés sem könnyű. Igaz mi egy kicsit könnyebb ...

2020. jún 23.

Koch Borászatban visszakóstoltuk Borotát

Borota Tour 2.0 a BOROTATOUR szervezésében

Az ismert Márton napi mondás szerint „ Ki Márton napján libát nem eszik, egész évben éhezik és ki újbort nem iszik, egész évben szomjazik. ” Az éhezést és szomjazást elkerülendő a Koch Borászat liba vacsoráján és újbor bemutatóján vettünk részt tavaly novemberben. És bejött! Eddig nem is éheztünk és nem is szomjaztunk. Nagyszerű élmény volt az egész este, melyen Koch Csaba a 2019. év borásza mutatta be borait és a fantasztikus fogásokat anyósa, Julika készítette számunkra.

Amikor újabb lehetőség adódott ellátogatni Borotára, a Koch Borászatban , nem haboztunk és mentünk és visszakóstoltuk Borotát. Fehér Anna a borászat marketing vezetője és a kecskeméti bolt vezetője még „ utazási irodát is gründolt ” BorotaTour ...

2020. jún 09.

Meghívót hozott a posta, a feladó a Terroir Bükk

Szövetség a Bükki Borvidékért Egyesületet helyzetjelentése

A Terroir Bükk , azaz Szövetség a Bükki Borvidékért Egyesületet kb. 2 éve alapította meg a Bükki borvidék immár országosan is elismert fiatal borászai Borbély Roland ( Gallay Kézműves Pince ), Hajdu Roland , Sándor Zsolt .
Céljaik kimondva igen egyszerűnek hangzanak – a Bükki borvidék Brand felépítése és a Bükki borvidék méltó elhelyezése Magyarország bortérképén. Azonban ezeknek az „egyszerű” célkitűzéseknek az elérése, megvalósítása már nem a könnyen megoldható feladatok közé tartozik. Szerencsére nem csak hárman voltak, hiszen a szövetséghez 2018. augusztusában további borászatok, borászok is csatlakoztak, a létszám 15 lett. Tavaly decemberben az Egyesületet hivatalossá tették, legalizálták és a tagok száma ...

2020. már 12.

Hordótól a borig nemzetközi Tokaji Túra

írta: László Vágó

Akác vs. tölgy a bor ízében

Már régen foglalkoztat a hordó és a bor viszonya, egymásra hatásuk. Nagyon nehéz ebben a témában megfelelő forrást találni. A kevés információ mellett néha kellemetlen meglepetésben is volt részem. Az egyik Tokaj-hegyaljai rendezvényen egy magyar kádár cég képviselője tartott előadást. Sajnos a kapott ismeretek és az általa kóstoltatott borok, mind nagy csalódást okoztak. Már túl vagyok rajta. Azonban az információkutatásban és ismeretszerzésben most szerencsém volt. Részt vehettem egy nagyon izgalmas és érdekes eseményen, a Tokaji borvidéken. Kicsiny, de fantasztikus hölgykoszorúval látogattunk el a Kalina Gábor kádárműhelyébe Tállyára és Demeter Zoltán pincészetébe, Tokajba. A nemzetközi csapatban voltak lengyel és orosz ...

2020. már 10.

Whisky-s utazás Európától Japánig

írta: László Vágó

Bevezető kirándulásom a whisky világába

A magyar párlatot, a pálinkát, nem feledve úgy gondoltam szélesíteni kell látókörömet ezen a téren is. Ezért részt vettem egy rövid alapozó kurzuson GoodSpirit Whisky&Cocktail Bar kóstoló termében, ahol megismerkedhettem a whisky főbb kategóriáival, történetével és készítési technológiájával.
A Kalina Kádárműhely látogatása során megtudtam Kalina Gábortól, hogy ők is készítenek és szállítanak hordókat whisky főzdéknek az Egyesült Államokba. A whisky-s hordók dongáit speciális módon kezelik, nútokat marnak beléjük. Evvel biztosítják a hordó whiskyvel érintkező felületének megtöbbszörözését. Ez a bornál nem működik, mert a kivájt résekbe lerakodik a borkő, ami nagyon nehezen eltávolítható.

A whisky ízének ...

2020. feb 18.

BORYSSZA GRÚZ TÚRA

írta: László Vágó

Fedezd fel velünk Grúzia borait, kultúráját, gasztronómiáját!

Nagy kedvelője vagyok a grúz kultúrának, a grúz boroknak és a grúz konyhának. Kedvelem a grúz embereket. Korábban már jártam ott. Most úgy döntöttem „visszakóstolóm” Grúziát. Ezért Lindával egy Kárpát-alján született és most Tbilisziben élő magyar hölgy segítségével boros, kultúrális és gasztronómiai túrát szervezek Grúziába.

CSATLAKOZZ HOZZÁNK!

Technikai és szervezési információk
- szállás 2 személyes elhelyezéssel középkategóriás 3* szállásokon
- a grúz kirándulás időtartama 9 nap, 7 teljes nap
- utazás a Wizzair járattal
- indulás 2020. augusztus 28-n

járat W6 2247 – Budapest Ferihegy, 2020.08.28. 23:55 – Kutaisi, 2020.08.29. ...

2020. feb 18.

Kirándultunk a BBQ és a sörök világába

írta: László Vágó

Ha KicsiZso és a Kapucinus Sörfőzde összefog, ott a gyomor nem korog és a torok nem száraz

Életemben mind a Kapucinus Sörfőzde itala, mind KicsiZso főztje mély nyomokat hagyott. Ezért tartottam kihagyhatatlannak KicsiZso 2020 első BBQ vacsoráját a most debütáló KicsiZso Rendezvényházban. A döntésem story-ja.
Kapucinus Sör
Pécset nyaraltunk a családdal. A Zsolnay Negyed Boltok utcájában jártunk. Nagyon szomjasak voltak a gyerekek. Ezért vettünk nekik szörpöt. Gondoltam magamnak is veszek innivalót és 2 üveg sör mellett döntöttem. Az egyik egy Kapucinus Barna Sör, a másik, már nem tudom honnan, egy meggyízesítésű sör volt. Az eladó azt mondta, hogy ez az egyik legnépszerűbb azon a nyáron. Hát nekem nem jött be, sőt… . Azonban a Kapucinus Barna Sör meghódított. Még amikor a Felvonulási téren volt a Sörfesztivál nagyon sok ...

2020. feb 04.

Nagy Fehérvári Bormustra az 5. születésnapján újra kirobbanó formában

Hagyományokkal és újdonságokkal ünnepelt Fáncsi Viki, de még mindig a TOP-n

Az 5. Fehérvári Bormustra teljesíti menyasszonyi ruha kritériumait. Az volt régi, volt új és sokan kékben voltak. Először nézzük a régit és újat. Talán a kék is teljesül.

A kis időjáték után visszatérek a rendezvényre. A szervezés legnagyobb újdonsága, hogy a Fejér megyei és környéki borászatok saját bemutató helységet kaptak. Így együtt láthattuk a borászatokat és kóstolhattuk boraikat.
A Fehérvári Bormustrán kb. 100 tételt lehetet kóstolni. Én a 34 pohárig jutottam. Azonban most nem az én kapacitásom fogyott el, hanem az időm. A kóstoláskor elbeszélgettem a borászokkal és sok érdekességet, apró „titkokat” tudtam meg.
Most változtatok az eddig írásaim szerkezetén. Azaz korábban a borokra helyeztem a fő ...

2020. jan 07.

SZÜLETÉSNAPI MEGHÍVÓ minden sommeliernek a világon

Az Osztrák Sommelier Szövetség 10. éves lett

A napokban izgalmas meghívót hozott a posta Michael Simontól. Michelt, több MSc hallgató társával együtt az Etyeki Kúriában megrendezett Winefriendship eseményen ismertem meg. A FH Burgenland nemzetközi bormarketing szak 22 MSc hallgatója szervezte a fantasztikus, nagyon érdekes és minőségi rendezvényt, a Winefriendship Austria-Hungary programot. Az itt szerzett élményeimről a beszámoló itt olvasható . Az eseményen több egyetemista szervezővel sikerült megismerkednem és beszélgetnem is. Persze az egyetemisták hátteréről nem sokat tudtunk meg. Ez tulajdonképpen nem is fontos, hiszen az eredmény volt fontos.

Nálam azonban lett folytatás is. Az említett invitáló levél az Osztrák Sommelier Szövetség ( Sommelierunion Austria ) által 2020. ...