2020. feb 18.

Kirándultunk a BBQ és a sörök világába

írta: László Vágó

Ha KicsiZso és a Kapucinus Sörfőzde összefog, ott a gyomor nem korog és a torok nem száraz

Életemben mind a Kapucinus Sörfőzde itala, mind KicsiZso főztje mély nyomokat hagyott. Ezért tartottam kihagyhatatlannak KicsiZso 2020 első BBQ vacsoráját a most debütáló KicsiZso Rendezvényházban. A döntésem story-ja.
Kapucinus Sör
Pécset nyaraltunk a családdal. A Zsolnay Negyed Boltok utcájában jártunk. Nagyon szomjasak voltak a gyerekek. Ezért vettünk nekik szörpöt. Gondoltam magamnak is veszek innivalót és 2 üveg sör mellett döntöttem. Az egyik egy Kapucinus Barna Sör, a másik, már nem tudom honnan, egy meggyízesítésű sör volt. Az eladó azt mondta, hogy ez az egyik legnépszerűbb azon a nyáron. Hát nekem nem jött be, sőt… . Azonban a Kapucinus Barna Sör meghódított. Még amikor a Felvonulási téren volt a Sörfesztivál nagyon sok különböző sört megkóstoltunk, de nekünk továbbra is a Kapucinus Barna Sör volt a favorit. Azóta is, ha az itallapon szerepel Kapucinus sör, mindig azt választjuk. Már többször terveztünk sörös-fürdőzős kirándulást Magyarhertelendre, de sajnos ez még csak terv maradt. Viszont a megkóstolt sörsor élménye után már megvalósítás mezejére lépek.
KicsiZso
Vele, párjával és főztjével tavaly Tarcalon találkoztunk a Tarcali Tavasz Bűbájos Hétvége programon. A Kikelet Pince és Íz Műhely pincelátogatásán vettünk részt Berecz Stephanie és Zsolt vezetésével. A pincéből kijőve fantasztikus illatok csábítottak a kóstoló terasz egyik sarkába. Kiderült, KicsiZso készíti az ebédet a látogatok számára. Még nem volt dél, de mi azonnal megszálltuk őt. Mivel akkor „még csak” a BBQ töltött dagadó volt kész, rögtön igent mondtunk rá. Ezt ettük és hozzá Kikelet borokat ittunk. Fantasztikus élményt nyújtottak külön-külön is, de együtt aztán… .
Azóta is kerestük a lehetőséget, hogy újra élvezhessük Zso ételét. Sajnos mindig közbe jött valami mostanáig.

Így egy álom vált valóra: KicsiZso 2020 első BBQ vacsorája Kapucinus Sörfőzde söreivel. A KicsiZso Reggeliző Kávézó és brunch étterem bővült és „elfoglalta” a volt Margit körúti Paks Halászcsárdát, ami később átalakult Menta Terasz Étterem és Kávézóvá lett és most úgy hívják, hogy KicsiZso Rendezvényház. A kronológiát csak azért írtam le, hogy mind a fiatalabbak, mind az idősebbek el tudják helyezni a térképükön.

Étel házigazdánk Horváth Zsolt (Zso), párja és csapata volt. Sör idegenvezetőink a Kapucinus Sörfőzde tulajdonosai voltak, azaz Késmárki-Nagy Katalin sörfőzőmester, aki a sörszakmai dolgokért felelős és párja Késmárki Attila, aki az értékesítést, a marketinget tartja kézben a sörfőzdében.

Mivel az ételek ízeit, aromáit nehéz szóban visszaadni és a sörben nem vagyok igazán erős (de igyekszem) az élményt képekkel próbálom helyettesíteni. A szerencsés résztvevőként az alábbi étel és italsort élvezhettem.

Hideg előétel: Füstös bbq tatár, Szabadfi kenyérrel, savanyított retekkel

Leves: Gulyás krémleves, szegyhússal

Meleg előétel: Velőscsont, fekete kalács, savanyított karfiol

Főétel: Pankómorzsás Rántott Oldalas, szarvasgombás burgonyapüré, “ubisali”

Desszert: Sajttorta, mangó, füstölt csoki

Zsolt hagyományos ételeket készített, ahogy látható az ételsorból. Azonban egy kicsit újra gondolta és egyénivé, Zso-ssá tette azokat. Ettől lettek különlegesek, egyediek. Az étel fenséges volt. A sörök nem egészítették ki, nem adtak hozzá az ízekhez csak egyszerűen jó volt inni őket az étel után.
Szeretném felhívni a figyelmet a kis 1/8 literes kóstoló korsókhoz. Nekem nagyon tetszettek. Sajnos nem tudtam szerezni.
Csodás vacsora volt. Igaz nem fogyókúrás. Nem is tudnék minden nap egy ilyen ételsort végig enni. De ezt az alkalmat ünnepnek tekintettük. A Rendezvényház megnyitásának, az étel és KicsiZso ünnepének, amikor az ünnepelt adott a vendégeknek ajándékot. Köszönjük.
Várjuk a következő KicsiZso vacsorát. Esetleg ebédet, mert akkor az alvást nem zavarná annyira a telis tele gyomor.
Nagyszerű este volt olyan élményekkel gazdagodtunk, melyeket már nagyon vártunk és nem csalódtunk. Sőt…

Magyar ételt enni és magyar sört inni élvezet, magyaroknak dicsőség!

Vágó László
borélmény szakíró

BorYssza Krónika bor értékelési rendszere és értelmezése elérhető itt olvasható!