2016. okt 18.

Kerekdomb Fesztivál Tállyán 1.

írta: László Vágó
Kerekdomb Fesztivál Tállyán 1.

Mindenki megérdemel egy fesztivált?!

A Kerekdomb Fesztivál rendezői már meghirdették a következő évi a Kerekdomb Fesztivál 2017. évi időpontját. Én azonban egy kicsit lemaradva, az idei élményeimről szeretnék beszámolni. 

00_logo02.jpg

Elöljáróban néhány gondolat a manapság sűrűsödő fesztiválokról.

A mostanában megrendezett események törekvése, ill. új szlogenje a „multikurtuláris” vagy az „összművészeti”. Evvel nincs is semmi bajom és én is elmegyek ilyenekre. Élvezem a forgatagot, a sokszínűséget ráhangolódva az „összművészeti” kultúrbombá(k)ra. Ezeken az eseményeken mindig a bőség zavarába esem. Olyan sok mindent érdemes és izgalmas lenne megnézni, átélni. De hát …
Nézetem szerint egy boros esemény nem erről szól és keverni a dolgokat elég zavaró. Azok a kísérletek, amikor az „összművészeti” v. multikulturális eseményeket megpróbálják összevonni boros programokkal, nem sülnek el jól. A borok kóstolása és élvezése szerintem egy elég „intim” dolog. Ez különösen így van, ha aki a tételeket kínálja és kóstoltatja az maga a borász. A közelben felállított színpadon szóló fülsiketítő zene - bármilyen (össz)művészeti stílusban is - nagyon zavaró. Éppen a lelkes borász a kérdésre mesélni kezd az új telepítésekről, az általa képviselt borkészítési technológiáról, amikor is megszólal egy dobszoló vagy az énekes úgy érzi meg kell mutassa milyen erős a hangja. Hát oda a kialakult közvetlen kapcsolat. Az ember elmenekül, hogy kezében tartott pohár nehogy elpattanjon ettől a hangtól és oda legyen a nemes nedű. A borászban benn ragad a szó, kóstolni vágyó meg tájékozatlan marad.

Most térjük vissza a Kerekdombra.
Elismerem Tállya, mint Tokaj-hegyalja egyik gyöngyszeme igazán megérdemel egy komoly eseményt, fesztivált. Azonban a rendezőknek el kellett volna dönteni mi fontosabb számukra?!. Tállya, mint kitűnő, magas minőségű borok hazája vagy egy olyan település, mely meg tud hívni (össz)művészeket a tömegek szórakoztatására. Ahol van ugrálóvár, játszóház, kirakodóvásár, koncertek kicsiknek-nagyoknak, sportesemények kicsiknek-nagyoknak és „mellékesen” kitűnő borokat kínáló borászok és pincék.

A leírtak ellenére véleményem szerint a rendezvény jól sikerült. A szervezők és Tállya Egyesület mindent megtett és nagyszerű munkát végeztek. Jól éreztem magamat. Amit láttam, hallottam, ittam mind nagyszerű volt. Csak hát az a fránya „bőség zavara”! Sajnos az események megosztottak és elvontak programoktól és olyan borászatok meglátogatásától, melyek borát csak a pincében és csak Tállyán lehet megkóstolni. Gyenge voltam nem tudtam dönteni, pedig tervet is készítettem. A BORÚTLEVELET is kiváltottam. Sajnos a borútlevélben regisztrált 13 borászatból csak 5 pincébe jutottam el. Ezért úgy érzem nem volt sikeres számomra a Kerekdombi Fesztivál. De nem adom fel. Jövőre jobb tervet készítek. Erősebb leszek, nem hagyom magam elcsábítani.

A következő blog bejegyzésben, a jövő héten részletesen írok az igazi fesztiváli élményekről. Kérlek, látogass vissza a jövő kedden.

Egészségünkre!!!

Vágó László
043 Vágó László (3).jpg

Szólj hozzá