2017. jan 18.

A MEGFAGYOTT BOR DALA v01

írta: László Vágó
A MEGFAGYOTT BOR DALA v01

ATTILA NAPI BORTÚRA GARAMKÖVESDEN

Geönzeöl Attila borászt és borait Gyöngyöspatán ismertem meg, ahol Ő és én is részt vettem a Vulkánikus Borok Fesztiválján (http://bit.ly/2cjYlAH). Már akkor is nagyon tetszettek a borai és vásároltam is a Riesling+ tételéből. Ahogy megtudtam ez már ritkaság, mert elfogyott. Aztán a Pesti Vigadóban a Határon Túli Magyar Borászok eseményen (http://bit.ly/2ed3Upo találkoztunk. Az akkor bemutatott Szent Laurentum bora nem tett annyira mély benyomást. Semmi negatívat nem tudok rá mondani, de… . 

Azonnal jelentkeztem, mikor egy ismerős tájékoztatott, hogy buszt szervez a túrára. Ezek után már csak izgatottan vártam a Geönzeöl Pince Attila napi hegy(bor)túrájára. Kiderült, hogy ez a nap lesz a közelmúlt telei leghidegebb napja. Gondoltam sebaj, a beígért pálinka, borok és gulyás majd megoldják ezt kis problémát. Útitársaink pálinkái és a remény tartották bennünk a lelket. Egy kellemetlen esemény után szerencsésen megérkeztünk Garamkövesdre

Az első próbatétel a hegyi túra a kilátóig. Leküzdöttük a havas, jeges úttal nehezített távot a hegytetőig. De megérte a tiszta levegő, a kilátás és a látvány miatt. Viszont ahhoz, hogy a hideg nehogy leküzdjön minket a Attila és Laci pálinkája elengedhetetlen volt.

A túra után a túlélést és egy kicsi átmelegedést biztosított a háziasszony által készített gulyás.   Most néhány képben szeretném bemutatni a túrázó társakat is.

Amikor mindenki egy kicsit belülről átmelegedett indult a bor kóstoló. Itt most a borokról és a kóstolói élményekről kellene beszámolnom. Sajnos ezt nem tudom megtenni a körülmények miatt. Igaz a fehér bort hidegen (10-12 °C) kell fogyasztani, de itt a kóstoló helyiségben is 0 °C fok alatt volt a hőmérséklet. Próbáltam a bort a kezem melegével felmelegíteni, de csak azt értem el, hogy a kezem is fagyossá vált.
Amit tudok tenni, hogy felsorolom a kóstolni próbált tételeket: kékfrankos rosé, zöldveltelinik, királyleányka, rajnai rizling, szent laurentum.

Összességében felemás emlékeim vannak a túráról. A táj csodás élményt volt, a körülmények fárasztóak és kimerítőek voltak. Lehet, hogy én nem vagyok elég kemény, de számomra a bor élménye fontos és ehhez számomra elengedhetetlenek a szükséges feltételek. Elnézést Attila, de én, ismerve a saját körülményeimet a Te helyedben nem hívtam volna meg ennyi embert borozásra. Különösen tudva, hogy az időjárás is a szigorúbb arcát mutatja. Remélem lesz még alkalmam a borokhoz és a kóstoló résztvevőkhöz méltó körülmények között élvezni Geönczeöl Attila borait.

Magyar bort inni élvezet, magyaroknak dicsőséges kötelesség!
Vágó László
043 Vágó László (3).jpg

Szólj hozzá